søndag 20. mars 2016

Strikkegenser til besvær :-)

Dette er ikke verken om tur, reiser, mat eller min Onkel på Kreta.
Jeg har strikket en genser som jeg ikke kan bruke. Jeg har blitt litt mindre siden den ble påbegynt. Så nå ser den ut som noe jeg har arvet etter min far. Det er ikke det verste i verden, men jeg vet at den aldri kommer til å bli brukt. Jeg er kjempefornøyd med fargene men det får ikke hjelpe ikke. Ut av huset skal den. Det har jeg bestemt.


 
Jeg har endelig tatt mot til meg og begynt monteringen. Jeg gleder meg enda til ferdig resultat.

Jeg logger på Facebook og får spørsmålet; Hva tenker du på?


Jeg tenker at det er så mange sånne give-aways her hele tiden. Jeg har aldri fått eller vunnet noe. Så siden det er så mange som liker genseren jeg har stikket så kan du få den hvis den passer og du vil ha den. Her kommer den til å bli lagt i et skap og aldri brukt.
Jeg er i gang med en ny. Hvis jeg må sende den til deg må du betale portoen.


Det er en som vil ha den. Men hun er samme størrelse som jeg - så da er jeg like langt.



Jeg vet ikke om noe verre enn å sy og klippe i en ferdigstrikket genser. Er alltid livredd for å gjøre noe galt.  Det gikk fint denne gangen :-)



I morgen går den til Fretex eller Robin Hood huset. Kanskje kan jeg glede noen som trenger den. Det håper jeg i alle fall :-) 

Så fra i morgen av tar jeg Påskeferie, men tar med meg stikkketøyet mitt. Plutselig er det mer som kan gis bort.

Nyt Påsken hvor du nå enn befinner deg :-) Det skal jeg :-)


Uttrykksikonet smile

74 kommentarer:

  1. Den var skikkelig fin. Rett störrelse og favorittfargen mi. Og genserstrikk blir det dårlig med for min del pga operert skulder. Du avskjed vil selge den? Flink er du i alle fall. Klem��

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Merete :-)
      Det er flere som vil ha den. Jeg trekker en som får den i morgen:-) Du må betale portoen hvis den skal utenfor Bergen :-)

      Slett
    2. Hei,
      Jeg er xl storelse og jeg like veldig mye norks kofte. Vis du gi den til meg skal bli veldig stolt av din jobb og skal bli min første kofte. Jeg skal lære å strikke en til deg også. Hilsen Susana

      Slett
  2. Den var skikkelig fin. Rett störrelse og favorittfargen mi. Og genserstrikk blir det dårlig med for min del pga operert skulder. Du avskjed vil selge den? Flink er du i alle fall. Klem��

    SvarSlett
  3. Nyyydelig genser i gladfarger.
    Jeg betaler gladelig porto om jeg blir den heldige ��

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne-Line :-)
      Jeg trekker vinneren i morgen. Tusen takk for at du er med :-)
      Siv

      Slett
  4. Utrolig fine farger og rett str. Jeg betaler gjerne porto og mere til. For det der tror jeg ikke jeg klarer å strikke��

    SvarSlett
    Svar
    1. He Eva- Britt.
      Så kjekt at du vil være med. Hvis du er den heldige - betaler du bare porto :-) Lykke til :-)

      Slett
  5. Hei, den var flott, tar gjerne i mot hvis du trekker meg. Er 176 lang og 42-44 i størrelse
    Mvh Anne Kate Jenssen tf 91302129

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anka :-)
      Tusen takk :-) Ja jeg synes også den er flott med for stor :-I Det blir spennende for meg i morgen hvem den helgide vinneren er. Kanskje er det deg :-) Uansett må du ha lykke til :-)
      Siv

      Slett
  6. kjempefin genser,kan passe meg,så jatakk om jeg blir trekt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk for det. Men jeg vet ikke hvem du er - må ha info hvis du vinner :-) Lykke til :-)

      Slett
  7. Jeg ønsker også å være med i trekkningen☺ den var kjempeflott��

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy :-) Ønsker deg lykke til ;:-) Jeg trekker den i morgen :-)

      Slett
  8. Min datter ville elsket denne. Nydelig farge og flott mønster. Betaler gjerne porto

    SvarSlett
  9. Åå, den är underbar, vilka härliga färger. Tänk att kunna skapa så vackra ting. Så fint och generöst av dig att glädja någon annan- själv skulle jag vara mycket stolt och glad att bära ett så vackert plagg ♡

    Maria Brander

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Maria.
      Så gøy at du også liker genereen. Det gjør jeg også men den er for stor. Dea er det en glede om noen andre kan bruke den. Trekker vinneren i morgen :-) Lykke til :-)
      Siv

      Slett
  10. Åå, den är underbar, vilka härliga färger. Tänk att kunna skapa så vackra ting. Så fint och generöst av dig att glädja någon annan- själv skulle jag vara mycket stolt och glad att bära ett så vackert plagg ♡

    Maria Brander

    SvarSlett
  11. Min datter ville elsket denne. Nydelig farge og flott mønster. Betaler gjerne porto

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mette.
      Jeg tekker genseren i morgen. Jeg trenger etternavn så jeg kan kontakte deg hvis du skulle vinne :-) Lykke til :-)

      Slett
  12. Kjempefin genser! Jeg sier mer enn gjerne ja takk om jeg skulle bli trukket ut :-) Bor i Bergen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lene :-)
      Jeg tekker genseren i morgen. Jeg trenger etternavn så jeg kan kontakte deg hvis du skulle vinne :-) Lykke til :-)
      Siv

      Slett
  13. Den var superfin. Er gjerne med i trekningen, og med på porto til Trondheim.
    Mvh Bente Solem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Bente :-)
      Så gøy at du synes den er fin.Jeg trekker genseren i morgen.
      Lykke til :-)
      Siv

      Slett
  14. Hei ..Jeg er også gjerne med i trekningen :) En nydelig genser og min størrelse,misunner dere som har friske fingre og kan strikke :)

    Mvh Hege

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hege :-)
      SÅ gøy at du liker genseren. Jeg trekker vinneren i morgen. Jeg trenger etternavn så jeg kan kontakte deg hvis du skulle vinne :-) Lykke til :-)
      Siv

      Slett
  15. Den var bare knallfin!! Betaler gladelig porto om jeg blir den heldige som blir trukket ut!!����

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ida Kristin :-)
      Jeg synes det er veldig gøy at du liker genseren. Jeg trekker vinneren i morgen. Jeg trenger etternavn så jeg kan kontakte deg hvis du skulle vinne :-) Lykke til :-)
      Siv
      Siv

      Slett
  16. Den hva knallfin. Betaler porto med glede vis jeg blir den heldige😊😊

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei May Britt :-)
      Veldig gøy at du også liker den. Det gjør jeg også men den ble for stor for meg :-( Jeg tekker genseren i morgen. Lykke til :-)
      Siv

      Slett
  17. Nydelig genser �� Jeg vil gjerne være med på trekning ��

    SvarSlett
    Svar
    1. Min mail er elsemora@yahoo.no :)

      Slett
    2. Supet Trollmor :-)
      Da er du med :-) Jeg kontakter deg hvis du er den heldige vinner :-) Lykke til :-)
      Siv

      Slett
    3. Gu kor fin den va :) Den kunne å vældi gjærne tænkt mæ som fast påskegenser og den passe perfekt til mitt rødlige hår <3 Mailadr siwbeathewikeroy@outlook.com

      Slett
    4. Gu kor fin den va :) Den kunne å vældi gjærne tænkt mæ som fast påskegenser og den passe perfekt til mitt rødlige hår <3 Mailadr siwbeathewikeroy@outlook.com

      Slett
    5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
    6. Heisann.
      Nydelig genser. Den kunne æ virkelig tænkt mæ og den passe perfekt til mitt rødlige hår. ;)
      Påskehilsen fra Gjøvik
      Mailadr siwbeathewikeroy@outlook.com

      Slett
    7. Hei Siw :-)
      Så bra at du liker genseren. Nå skal jeg ut og kjøpe posteske og så skal vi her hjemme sammen trekken en vinner :-) Lykke til :-)
      Siv

      Slett
  18. Så fin, vil gjerne være med :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :-)
      Da er du med, men jeg må få et navn,hvis ikke blir det vanskelig å sende den til deg hvis du er den heldige vinneren :-) Lykke til
      Siv

      Slett
  19. Nydelig genser. Hvis ikke jeg er for seint ute med kommentaren så vil jeg gjerne være med i trekningen ��

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ann- Kristin :-)
      Nei du er ikke for sen. Jeg skal ut og kjøpe post-eske nå og så skal vi her hjemme trekke en vinner :-) Lykke til :-)
      Siv

      Slett
  20. Nydelig genser. Vinner jeg vil jeg gi den til ei venninne som ikke strikker. Ønsker ønsker for det var et nydelig farge valg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Unn.
      Da er du med i trekningen. Blir gjort og sendt til vinneren i ettermiddag :-) Lykke til :-)
      Siv

      Slett
  21. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  22. Jeg vil gjerne også vinne denne flotte fargeglade genseren. Så fint initiativ, isteden for å skaplagre den! Hilsen Sofie sofiehn(a)outlook.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Sofie.
      Da tenker vi det samme. Den blir trukket i ettermiddag - så du er med. Lykke til :-)

      Slett
  23. Betaler gjerne porto på noe så fint- nydelige farger og flott arbeid har du lagt ned!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Turid
      Jeg trenger et etternavn også hvis du blir den heldig. Den blir trukket i ettermiddag og sendt i kveld før posten stenger :-) Lykke til :-)

      Slett
  24. Æ betaler porto om jeg blir den heldige

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Torun :-)
      Vi trekker den heldige vinneren i ettermiddag og sender pakken avgårde i kveld før posten stenger :-) Lykke til :-)

      Slett
  25. Nydelig genser �� vil gjerne være med i trekningen av denne �� Hege

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hege :-)
      Vi her hjemme skal sammen trekke den heldige vinneren i ettermiddag. Pakken sendes avgårde i kveld før posten stenger :-) Lykke til :-)

      Slett
  26. Flott genser og digger de fargene, gjerne m i trekninga �

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Randi Lill :-)
      Vi skal trekke den heldige vinneren i ettermiddag og sender pakken avgårde i kveld før posten stenger :-) Lykke til :-)

      Slett
  27. Flott genser! Jeg er gjerne med i trekningen�� hilsen Chanette Pedersen; Chanetbp@gmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Chanette :-)
      Vi i huset er trekker den heldige vinneren i ettermiddag. Nå skal jeg ut og kjøpe en post- pakken slik at den kommer avgårde i kveld før posten stenger :-) Lykke til :-)

      Slett
  28. Jeg hadde med glede tatt den! Skulle være rett størrelse for meg og absolutt mine farger også. ♡

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lise :-)
      Så gøy at du også liker genseren. Den trekkes og sendes til den heldige vinneren før posten stenger i kveld :-) Lykke til :-)

      Slett
  29. Dødskul genser! Jeg vil gjerne være med på muligheten til å vinne den <3
    -Ida

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Alvm3 :-)
      Vi i huset her trekker den heldige vinneren i ettermiddag. BLir det deg må jeg få fult navn. Nå skal jeg ut og kjøpe en post- pakken slik at den kommer avgårde i kveld før posten stenger :-) Lykke til :-)

      Slett
  30. Denne var kjempe fin :) hadde ikke klaget hvis jeg hadde fått den. Elsker fargen ��

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marlene :-)
      Så gøy at du også liker genseren. Den trekkes og sendes til den heldige vinneren før posten stenger i kveld :-) Lykke til :-)

      Slett
  31. Så spreke farger! ��
    Skulle brukt den med et stort smil om jeg var så heldig å vinne den.
    God påske����
    Mvh Gunn-Hege

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Gunn Hege. :-)
      Genseren trekkes og sendes til den heldige vinneren før posten stenger i kveld :-) Lykke til :-)

      Slett
  32. Så spreke farger! ��
    Skulle brukt den med et stort smil om jeg var så heldig å vinne den.
    God påske����
    Mvh Gunn-Hege

    SvarSlett
  33. Super fin, og helt i mine favorittfarger ���� Burde gått til noen som virkelig hadde trengt et varmt plagg, men jeg melder meg jeg og siden armene min ikke orker å strikke så stort �� Snill er du ��

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ifo :-)
      Så bra at du også likte den. Snart vet jeg hvem som eier den. Lykke til :-)
      Skulle det bli deg - må jeg ha navnet ditt :-)

      Slett
  34. Lekker. Blir glad bare av å se på den. Veeldig interessert

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Cathrine.
      Du er med - så lykke til. Trekning om ca.1 time :-)

      Slett
  35. Å så nydelig. Håper jeg vinner <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :-) Snart klar for trekningen nå. Har vært og kjøpt eske så den kan sendes til den heldige :-) Lykke til

      Slett
    2. Moffeliten - må han mer infor om du skulle være den heldige :-)

      Slett