onsdag 30. mars 2016

Hukommelsen er en underlig ting.

Jeg sliter tidvis en del med hukommelsen. Det har jeg gjort en stund. Da har det hendt titt og ofte at det har gått en kule varmt for meg. Avtaler og viktige ting er ikke blitt gjort. Så, da vi skulle male veggene fant på jeg på noe lurt. Vi har malt deler av ene veggen på kjøkkenet med svart tavlemalingsfarge. Der skrives store og små ting og den blir ofte brukt av hele familien. Krittet kjøpte jeg på hobbybutikk.


Tavleveggen er i flittig bruk av oss alle :-) 


Jeg bruker selvfølgelig kalenderen på tlfen også...men så hender det som nå har hendt. Jeg glemte å skrive opp en viktig notis til meg selv. Heldigvis popper sånt opp av seg selv nå og da. Det gjorde det nå.

Jeg lovet å strikke en genser for en dame som så gjerne ville gi den til sin venninne. Hun strikker ikke selv så mye for tiden, men jeg tenker at det kommer hun til å gjøre etter hvert. I mellomtiden gjør jeg det for henne. Jeg har vært og kjøpt garn. Hun ønsket seg lyse klare farger. Hva synes du om disse fargene? Kanskje jeg skal prøve å følge et mønster denne gangen. Jeg vet ikke helt. Jeg er ikke så god på å følge mønster og lese bruksanvisninger. Regner med at jeg ikke er alene om det :-)


Dette er fargene jeg har valgt. Klare, fine og muntre synes jeg.


Nå kan arbeidet starte og jeg gleder meg. Første gang jeg har valgt sånne farger.Jeg lurer litt på om jeg kanskje skal bruke enda en farge, hvilken vet jeg ikke,
Jeg er litt sånn rød og svart type når jeg velger til meg selv.
Så nå skal jeg holde det jeg lovet, men i mitt egen tempo..så det kan ta litt tid før jeg innfrir løftet mitt. Ferdig blir det nok før eller senere. Det kan hende det blir senere fordi det ikke er til å stikke under en stol at jeg er det jeg kan kalle en periode-strikker. Nå er jeg inne i en periode - den kan vare kort eller lenge, det vet jeg heller ikke :-)
Så til alle dere som kjenner dere igjen og til dere som har strikketøyet som en naturlig forlengelse av armene :D 


 Ha en strålende strikke- eller helt vanlig dag  alle sammen :-) Nyt dagen :-)




8CDE7BCA-11CA-45DF-8086D08129114624-B6846ED2-6E5D-434D-94B7E46096C7E339

2 kommentarer:

  1. Det var veldig fine farger! Hvilken genser skal du strikke?

    http://strikkerne.blogspot.co.uk/

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg aner ikke, Det meste jeg strikker blir litt som jeg synes det skal være :-)

      Slett