søndag 11. september 2016

Får ikke sove...

Hva gjør jeg når jeg ikke får sove og kl. 04.05 og jeg sitter i stuen alene og blomstrer. Tv`en kan jeg ikke sette på, den bråker og lager så mye lyd når den settes på at hvis vi hadde bodd i borettslag hadde alle stått i sengen. Nå gjør vi ikke det, bor i borettslag altså, så jeg unner resten av familien å få sove så lenge som mulig :-) Bøker har jeg  gitt opp og lagt på "hyllen" for lenge siden. Jeg prøvde meg med lydbøker også men utfallet ble det samme. Jeg har et konsentrasjonsspenn som en mygg på en god dag for tiden. Sånn er det bare.


   

Det deilig med å sitte i stuen sånn midt på natter er den totale stillheten. I en husstand med mange er det alltid liv og røre. Deilig å ha litt stilletid for meg selv.


Nå sier meteorologene at nå skal sommeren komme om høsten for noen korte dager. Jeg gleder meg til det. Værsyken er i ferd med å innhente meg. Det å bo i Bergen er en risikosport og absolutt for spesielt interesserte med ekstrem interesse for vann og vind fra oven og ellers alle kanter. Men, vi har utviklet en egen evnen til å gleder oss over hvert eneste lille lyspunkt med gløtt av sol. Velkommen til Verdens STØRSTE KORTTIDSMINNEFORENING :D



Det gode med alt regnet er at det kommer så utrolig mye fint og muntert regnutstyr på markedet, som disse lave kule støvlene og vanntette ryggsekker.


Jada Ragnhild, du skriver det hele tiden og mener det sikkert. Bergen er verden vakreste by, Den er jo det og ALLTID ren, som om det er nødvendig... :-)  


Det er en stund siden jeg  ble oppmerksom på at det nå ikke lenger snakkes om det skal regne i Bergen - bare hvor mye det skal regne.
Her om dagen gikk Eirik og jeg til byen utstyrt med fult regntøy, paraply og vanntette sko. De vi gikk over Gamle Nygårdbro kommenterte jeg til ham;
Herre Moses, Eirik nå er det ordentlig Bergensregn. Det er så mye vann i hver dråpe at vi nå kan snakke om kopper. Farten på regnet er så stor at når dråpene treffer bakken, spretter de opp igjen, så nå blir jeg våt i skoene.

Jeg er veldig takknemlig for mye her i livet. Nå har jeg kommet på enda en ting å være takknemlig for. Ingen kan klandres for hvordan været blir. At metrologene ikke alltid treffer med sine "spådommer", forteller jo akkurat det. Været blir som været blir. God vi ikke kan bestemme alt - enda....


 Høst nå - så nå gleder jeg meg over at jeg kan fyre i gang lysmessen i heimen. Jeg elsker å tenne levende lys i høstmørke morgener og kvelder.


Gå ut i din verden - kle deg etter været og bare nyt livet. Regner det, så blir du våt uansett. Gjør det noe da :-) 

Ha en strålende mandag alle sammen :-) 

8CDE7BCA-11CA-45DF-8086D08129114624-B6846ED2-6E5D-434D-94B7E46096C7E339

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar