fredag 23. september 2016

Er du som jeg og har problemer med å sove? Kanskje dette er noe for deg ?

Søvnløshet er et verdensomspennende problem og mange sliter hver kveld med å sovne inne og å sove skikkelig gjennom en hel natt. Kroppen trenger hvile slik at du er uthvilt og klar til en ny dag når du våkner..




Her sitter jeg i flyet, trøtt som en sokk etter enda en tilnærmet søvnløs natt. Dagen blir allikevel lettere når jeg vet at det venter mye spennende i helgen som kommer 😃 


På grunn av søvnproblemer og søvnløshet er det mange som tar ulike medikamenter foreskrevet av lege og/eller piller som selges i helsekostbutikker.  Jeg har prøvd det meste men har så langt ikke funnet noe som virker for meg. Søvnmangel kan etterhvert medføre alvorlige bivirkninger. Det å ikke få sove skikkelig og mangel på søvn påvirker i høy grad livskvaliteten. Du kan føle deg irritasjon, urolig, svimmel og uvel.


1. Himalayasalt.
1 ts. rosa himalayasalt. Saltet kommer fra gruver i Himalaya-fjellene. Det er 100% naturlig, helt uten kjemikalier, og kan gi god helseeffekt. Du kan også gjerne bruke det i matlaging. Saltet absorberes 100 % av kroppen. Det kan  regulere nivåene av serotonin og melatonin i kroppen, noe som igjen kan påvirke kroppen og gi god søvn.
2. Råhonning 
5 teskjeer råhonning. Den har ikke vært oppvarmet, pasteurisert eller behandlet. Denne honningen ansees som den sunneste på markedet. Den inneholder gjær, viktige enzymer og pollen. Mange mener at det er gunstig for helsen. Eneste ulempen er at man kan finne rester av bier i den. Det takler vi 😃

Slik gjør du: 

Blande ingrediensene godt sammen i en skål. Hver kveld når du går til sengs, tar du en 1/2 teskje av blandingen. Det skal smelte under tungen.Du kan også gjerne bruke blandingen i te hvis du som jeg ikke liker honning.Jeg er en av dem som ikke får sove. Jeg finner meg selv sittende i stuen, alene, natt etter natt. Da er det de underligste artikler som leses og senere prøves ut :-)
Så - får du tak i dette saltet og honningen så gi meg et ord. Jeg trenger virkelig å sove...lenge og godt :-)
Lykke til :-) 

8CDE7BCA-11CA-45DF-8086D08129114624-B6846ED2-6E5D-434D-94B7E46096C7E339

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar