lørdag 27. februar 2016

Lørdagssnop for en Grete Roedeiker.

Jeg er syk og alene hjemme. Jeg synes synd på meg selv bare fordi jeg fortjener det.... I kveld ble jeg i tillegg så fryktelig snopesyk at jeg holdt på å gå på veggene. Jeg er ikke spesielt flink på kjøkkenet, men må jeg så må jeg.



Jeg kom opp med en ide som jeg nå er stolt av. Det må da være mulig å lage marengs uten så mange kalorier. Det var mulig og så så enkelt.
Jeg har ikke regnet på hvor mange kalorier det er i en marengs. Jeg har glemt hvordan jeg skal gjøre det,  - men godt var det. riktig snop.

Så enkelt gjorde jeg det.

3 eggehviter
60 sukrin (sukker hvis du ikke er på Roede-kjøret sånn som jeg).
litt sitronsaft
litt revet skall av en appelsin.

Pisk eggene og 1/2 av melisen til massen er nesten stiv. Så tilsetter du resten, Smaken kan du jo tilsette alt etter hva du selv liker.Jeg fylte massen i en plastpose, klippet et lite hull i ene enden og laget marengsene sånn som jeg synes var passe størrelse.


Jeg stekte dem på 100 C i 1.15 t nest nederst i ovnen.



Sukrin finnes i vanlige butikker. Er litt dyrt med sååååååå verd det. Lykke til og kos deg med god samvittighet hvis du også vil prøve å lage dem,

Jeg har spist og kost meg med god samviitighet.


God helg :-)

8CDE7BCA-11CA-45DF-8086D08129114624-B6846ED2-6E5D-434D-94B7E46096C7E339

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar