torsdag 1. desember 2016

Se alltid lyst på livet ....

Jeg våkner til stadighet opp til flotte høst/vinterdager i Bergen. Det er nesten sånn "knip deg i armen" situasjon vi har levd i i lange tider. Dag etter dag med sol fra skyfri himmel og som min alltid optimistiske mann, Eirik sier ; 


Fantastisk skummelt troll som bor i et rotvelt ved veien mellom Casperkollen og Bueskytterbanen i Langeskogen. Kun fantasien kan sette grenser :-)

Vet du, Siv vi har hatt ordentlig Østlandsvær vi nå.
Østlandsvær svarer jeg. Hva mener du??
Ja men kjære vennen min, har du ikke lagt merke til at det slutter og regne også nå? Jaja, det regner jo fortsatt og mye kommer ned samtidig, men pytt pytt :-) 

Fantastisk måte å se livet på. Det kan nesten ikke bli bedre.


Ja er det er en god måte å se på livet. Vi er så ubegripelig heldige her i landet som kan gjøre nesten alt vi vil. Det å gå en tur for trim eller bare for å nyte naturen rundt meg er balsam for sjelen, synes jeg. Det har ført til mange fine samtaler og nye vennskap for meg.

Vi kan bruke naturen i hele landet hvis vi vil, både land og vann.


                   

Jeg tenker at sånn natur som dette skal være tilgjengelig for alle.


Eirik og jeg kom i snakk med et par fra Taiwan da vi var i Firenze. De kunne fortelle at hvis de ville ut å gå i fjellet måtte de søke til myndighetene om å få lov å bruke naturen og fjellene. Søknaden tok sånn ca.1 år å behandle og hvis man var heldig så fikk de innvilget 1 - 2 dager. Stort sett ble det bare 1 dag. Da var de prisgitt andre mennesker/vakter/"guider" som bestemte hvor hen og hvor langt de fikk lov å gå. De måtte holde seg på oppmerkete stier og nåde dem hvis de ikke gjorde det. Da var det rett ut med en gang og alt håp for en ny tur var da ute.


Gro og jeg på vei i bilen for å møte andre til tur Fløyen opp :-)  En flott tur som alle burde prøve.


Da Eirik og jeg fortalte dem at vi bare kunne kle oss i turtøy, vandre ut døren og bruke alt av natur rundt oss, da trodde de ikke  på oss. Det at vi kunne gå hvilken som helst sti opp et fjell eller vandre langs svabergene i skjærgården var helt utrolig. De trodde vi tullet med dem. 



Ut på tur i all slags vær. På denne turen hadde Wenche og jeg alle 4 årstidene på en gang :-) 



Jeg tenker ofte på paret fra Taiwan når jeg er på en av mine mange turer - og ikke minst - vel er det dårlig vær og mye regn på Vestlandet, men HJELPE meg så heldige vi er som bor her :-) 




Vi har en storstått og inspirerende natur rett utenfor stuedøren. Det er bare å bruke alle de muligheter som ligger der.

Så kom deg ut av godstolen - forser sofa-milen og kom deg ut i naturen. Det er snart jul - gi deg selv en knallfin førjulspresang, mange flotte turer ut i naturen, og nyt den til fulle :-) 

GOD TUR I ALL SLAGS VÆR :-) 

8CDE7BCA-11CA-45DF-8086D08129114624-B6846ED2-6E5D-434D-94B7E46096C7E339

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar