torsdag 7. januar 2016

Jeg lengter til varmen igjen. Varm dere på dette i kulden.

 Litt kult selvportrett. fra Anadandapura.    Nydelige lokale drakter - klar for opptog i Galle.

Vi er hjemme igjen og det er litt av en overgang. Alle sier ; Borte bra men hjemme best. Akkurat nå er jeg litt usikker. Jeg tror egentlig at jeg er bygget for varme. Det er så sinnsykt kaldt her, 40 C forskjell er akkurat det jeg trenger for forkjølelsen. Da er det godt å ha dette å se tilbake på.


Selveste sjefen over alle chefer skal avgårde for a inspisere det pågående arbeidet. Han har planlagt nyttårsfesten på stranden i 3 måneder.
 Her bygges kulisser til nyttårsfeiring. Alt er tima og tilrettelagt som Egon Olsen så kjekt sier.

Stig mente at dette er noe å sende til NSB - bittelittegranne feilparkert. Her skal maten setter til kvelden.
 Stranden fylles litt etter litt. Det er flott og uverkelig på sammen til.

Det var minst 100  mennesker i arbeid i den steikende solen. Jeg synes litt synd på dem. Men for en fantastisk jobb de gjorde.


Stranden ble sakte men sikkert fylt med bord og stoler dekoret med røde og blå sløyfer.
Resultatet ble fantastisk. Stemningen var magisk. Bilder av annet enn maten ble umulig å ta på kvelden. Jeg har ikke godt nok kamera.
Unn deg et øyeblikk å bare nyt synet av all denne maten.

Jeg har aldri i mitt liv sett så mye flott mat og delikat mat.

 
 Mye på bordene er ting jeg ikke aner hva er - det var gøy å smake og ikke minst er det bare så godt å se på.

 100 kokker har vært i sving i dagesvis for å forberede maten som ble servert. Dette er en opplevelse jeg aldri kommer til å glemme.
 Dog skal det fremheves at toget ikke var spiselig, bare kulisser. Takk min skaper for det...


 Her kan jeg si til mitt forsvar at det er mindre kalorier i amerikanske kaker slik som denne Red Velvet og i frukt. Det som er enda bedre er at frukten skjuler vaniljekremen i bunnen av formen...da teller den ikke :-) 

  
 Himmelske smaker servert i små glass. Alt utenom glassene var spiselig.


Rundt den ene toget stod alle disse kakene og dessertene og sinnsykt mange flere. Vanskelig å ta bilde av alt, så her er et skjønnsomt utvalg. 


 Det var nesten sånn at jeg glemte å spise og bare ville se på alt dette lekkeriet....men jeg tok meg i det....prisen blir høy, det vet jeg nå...
Kaloriene står i kø og det gjorde jeg også. Ikke fordi det var kø rundt bordene men fordi jeg gikk for å forsyne meg gang på gang på gang. Og bare for å se. Jeg ble ikke lei av å se på all denne vakre maten. 
 Jeg hadde med Emilian en tur rundt dessertbordet - han ville ha et stykke av kaken, på den andre siden. Det fikk han :D

Hvis noen av dere lurer på hva dette har ført til for min egen del, så kan jeg informere dere om at jeg har meldt meg på Grethe Roede kurs. Jeg begynte i går. Så nå er det bare å følge med videre. Her skal det slankes og forsakes i stor skala, tror jeg, som straff for at jeg faktisk forsynte meg med mange av disse delikatessene ;-) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar