torsdag 29. oktober 2015

TRENING FOR KROPP OG SJEL

TRENING FOR KROPP OG SJEL




Takk for turen til Anne, Wenche og Lise

1. JEG INNGÅR EN AVTALE MED MEG SELV OG SATSER PÅ Å FÅ MED  VENNER 

Jeg synes det enkleste i begynnelsen er å ha noen faste treningsdager. Jeg prøver å holde meg til planen selv om jobb/familie også krever tid. Det er viktig for meg å treffe venner - selv om det bare er for en liten tur. Du vet aldri hva det kan utvikle seg til.
Man kan prøve å få med seg både venner og kollegare til å begynne å trene. Det er gøy med treningskompiser som også kanskje kan bli dine venner.Jeg velger alltid å ikke går for hardt ut i starten. Det er den vanligste feilen nybegynnere som meg begår. Det skal spaseres i greit tempo - prating og latter kommer først. Det er en viktig regel.

2. JEG FORBEREDER MEG PÅ UTFORDRINGER

Det å prøve ut forskjellige treningsformer for å se hva som passer for deg er vesentlig. Liker du å snakke eller lytte, eller er du som meg - Ja takk begge deler :-)
Liker du gruppetimer - ja da er dette treningsformen for deg. Før du vet ordet av det sitter vi og koser oss med god mat og drikke. Ingenting er bedre enn det.

3. JEG SYNES DET ER VIKTIG Å FØLG ET TRENINGSPROGRAM

Jeg liker å skrive treningsdagbok, eller bare skrive. Da husker jeg hva vi snakket om sist vi møttes. Det er alltid greit - man vet aldri når all skrivingen kan komme til nytte. Kan alltid være greit å ha gode poeng til taler og sanger og.....

4. JEG HOLDER ALLTID FOKUSET PÅ Å GJENNOMFØRE, IKKE RESULTATET

Jeg trener kun for min egen skyld. Ja mye...hvem tenker ikke på den nærmeste bikinisesonger?? Men allikevel, le og kos deg så mye du kan og nyt å være blandt venner. Her kan vi lett legge inn en konkurranse om hvem som ler høyest og mest hjertelig. Det er godt for magemusklene det!! Det er viktig for meg at jeg  har fokuset mitt på hvordan jeg kommer i form og godt humør på best mulig måte og får mest mulig glede ut at treningsturen.

5. JEG TRENER IKKE FOR LENGE OM GANGEN

Det å trene med venner gir meg masse inspirasjon, overskudd og nyttig kunnskap. Jeg har læret nye måter å lage mat på og få gode tips til hvor jeg kan dra på tur/ferie. Fantastisk mye kunnskap og lyst til å dele gode opplevelser og erfaringer. Jeg har iallefall mye glede av det.

6. JEG SETTER AV TID I KALENDEREN MIN

Jeg har ennå ikke gitt opp, og nå har jeg holdt på en stund. Når jeg har måttet stå over en trening en uke eller to gjør så har det ikke gjort noe. Det er bare å starte igjen!! Så lenge vi er flere er det vanskeligere å ikke stille opp til avtalene når vi avtaler i god til og alltid lager nye avtaler før vi skiller lag. Alt blir litt mer forpliktende da og jeg vet at jeg allerede kan glede deg til en ny god økt med masse smil og latter.

7. DET ALLER VIKTIGSTE ER Å TENKE POSITIVT

Jeg gir meg selv mer enn gjerne en eller flere belønninger når jeg er ferdig. Men - selvfølgelig ikke alltid, da er jo treningen forgjeves. Men jeg  kan  godt unne meg en god lunch og gjerne noe nytt, KUN FORDI JEG FORTJENER DET :-)  Og tenkt at alt dette får du i tillegg til bedre kondis og å føle deg bedre.

Og takk for turen til Gro 

LYKKE TIL 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar