mandag 14. desember 2015

Dag 2 på Sri Lanka


Uten tvil et paradis for en som meg som elsker sol og sommer.
Vi trodde vi så en regatta - men det viste seg å være lokale fisker. Sandbanket ser vi fra land.

Å bo i et sånt paradis er ikke vanskelig så lenge jeg bor på rette siden av gjerdet. Ikke fordi jeg kan se det gjerdet, det er ikke et fysisk her, men jeg kan se det allikvel. Dette er en helt annen verden enn det vi er vant til og vi tar for oss av de tilbud som er her.

Maten vi spiste på en lokal restaurant rett borte i gaten var fantastisk god. Jeg bestilte noe jeg ikke ante hva var, jeg nøt hver munnfull, sterkt krydret med godt. Ris og karri med reker, noe som Eirik sa var kokos. en lokal salat og noe jeg ennå ikke vet hva er.


Alle som jobbet der gikk uten sko - og jeg mitt dumme naut spurte hvorfor. "Kelneren", en gutt på 14 eller deromkring sa - Sorry.
For hva tenkte jeg.
Sunniva påpekte det opplagte;
De bor og jobber her, mamma.  Ser du ikke at alle slippersene som står utenfor. Jeg måtte se etter, hun hadde rett.  Når jeg så meg rundt, krydde det av folk i lokalet og i smauet rett ved bordet vårt. Ja det er helt sant, et sånt ordentlig Bergens-smau rett ved siden av meg. Den minste av "kjøkken-gjengen" var sikkert ikke mer enn 2 - 3 år. Hun løp rundt og lekte og lo.
Herre Moses på tøfler - går det an å bli så blond som meg?? Det er et retorisk spørsmål, så ikke svar er du snill. La meg leve i uvissa en stund til :-) 


Folkene som jobber her på hotellet, det er mange og de som går på stranden og selger saker og ting er stort sett akkurat slik som oss - noen hyggelig og noen mindre hyggelige. Godt å vite at det er sånn det er.
Sånn er det også med været her. Nå er det regntid - ikke monsum, men det har regnet de to kveldene/nettene vi har vært her. På hotellet har de tatt konsekvensen av det - 2 gigantiske paraplyer ligger på hvert rom. I dag har vi brukt dem. Vi har med regntøy også. Pappa hadde sitt på i dag.



Det regner i solnedgangen. Bergen har en klar konkurrent i Negombo. 

Mamma og jeg. Det regner varmt vann men det er like vått.

Her har vi alt vi kan tenke oss - og det vi ikke hadde tenkt på at vi kunne tenke på å ønske oss. Som for eksempel dette. Senger som er fantastisk flott dekorert er en like god overraskelese og opplevelse hve gang.


Det er dette jeg sikter til.                                      Men sengen er flott oppreid med pynt hver dag.


Men...jeg synes det er litt viunderlig å ha et glasshus midt i stuen med klart gjennomsiktig glass i. Dette er badet - knallkul design men ikke så veldig privat.  
Jeg kjenner en og annen som like å sette seg på tronen og tenke over livets viderverdigheter eller lese telefonkatalogen der, da kan man være rimelig sosial samtidig...

Men - stilig er det.  Sikkert designfunksjoneltpostmoderne eller noe også. Men helt ærlig så er jeg ikke så god på sånt jeg. Jeg er best på å nyte livet :-)


Uansett, nyt 14 luke i kalenderen - det har jeg gjort i dag.


2 kommentarer:

  1. Dette er et sted å nyte og lade opp ☺ Kos dere og ha det herlig ❤

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi gjør så godt vi kan. Nyt dagene dere også :-)

      Slett