torsdag 10. desember 2015

Julen i år er unnagjort.


Nå er julemiddagen spist, noen få julepresanger pakket og levert, ikke noe juletre pyntet eller annen pynting og ingen blomster innkjøpt. Det er rart å ikke skulle pynte, jeg som er så himla glad i julen og all pynten.
Jeg måtte få litt følelse av jul, så jeg tillot meg å invitere meg selv og Eirik på kaffe og kaker hos Ragnhild. I år er det den eneste måten jeg kan å få sneket til meg noen julekaker og litt norsk julestemning. Knallgode var de. Hjemmelagede peppernøtter slår det meste, jeg spiste min nok min del og vel så det. Tusen takk igjen.




Anne Kristin og jeg har lest det vi kan ikke klare nå, tror jeg. Hodene våre er proppet fulle av kunnskap om store og små kretsløp av ulik art, respirasjonssystemet, lav og mose, sopp og trær. Nå gjenstår bare eksamen - så da håper jeg at alt bare renner ut som perler av en sekk..



Jeg har funnet frem "Amerika"kofferten, alt som skal med ligger fint på sengen. Så snart skal den fylles med det jeg håper jeg skal får bruk for de neste 3 ukene.
I morgen ettermiddag starter vi på årets juletur. Og da, men først da, kan jeg begynne å glede meg :-) 

2 kommentarer: