onsdag 16. desember 2015

Ungene skal jo og ha mat.

Dagen i dag er en underlig dag, den er min. I dag har jeg fylt den med ingenting.
Jeg nyter hvert sekund her i Negombo. Maten er god, menneskene er hyggelig, været er helt fantastisk. Det kan nesten ikke bli bedre.  Men bare nesten.


Eirik og pappa er satt i arbeid av lokale fiskere.  Jeg tror de synes det var litt stas selv om det medførte vannblemmer i hendene til Eirik: Han er god skapt for administrativt arbeid.


Pappa er en supersprek mann på nesten 80 år. Han jobbet og jobbet. Her har han en pust i bakken.

For hva er vel bedre enn å se andre jobbe og slite når jeg ligge sånn og nyter morgenen? Pappa og Eirik ble sjanghaiet av lokale fiskerne til å være med å trekke garn/not/trål.
Det er fantastisk å se hvordan de gjør det her. Garnet/trålen/noten settes om kvelden og trekkes langs bunnen fra to sider slik at fangsten blir fanget i midten. Det blir ikke så mye av det i forhold til hvor tungt de jobber.

Alt i alt må jeg bare innrømme at jeg er umåtelig stolt både av pappa og Eirik. Detter var en god luke i kalenderen for meg. Håper du nyter din 16 luke like mye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar