tirsdag 24. november 2015

En lang dag fylt av ingenting...


En enkelt frokost eller lunch som er laget på 30 sekunder i dag.

I dag er en sånn dag hvor det  ikke blir orgdentlig lyst ute Tåken henger nedover fjellsiden utenfor vinduet og jeg kjenner at tiltaksløsheten er komplett. Jeg blir påvirket av været - ingen tvil om det. Faktum er at jeg er værsyk og har vel kanskje alltid vært det. Det jeg vet er at det ikke blir noen tur i dag. Jeg tenker at jeg skulle hatt dårlig samvittighet...skulle, burde, kunne...kommer alltid over meg når jeg ikke gjør noe. Men det har jeg ikke - jeg vil ikke ha det!!

Den eneste turen ut av huset i dag er til KID på Sletten Shopping Senter for å kjøpe flere gardiner. Jeg klarte det fantastiske kunststykket i går å legge opp en gardin med vrangen ut. Legge opp og legge opp..jeg strøk den opp med bånd. Damen i butikken sa i dag at jeg kunne stryke den fra hverandre igjen - jeg tviler men skal prøve.

Resten av resten dagen må fylles. Så jeg skal sitte her å se på at Phil Spenser - engelsk boligfyr - hjelper hjelpeløse engelskmenn med å pusse opp fryktelig dårlig innredete engelske hus - til å bli oppgradert til litt mindre  dårlig. Eller som en venninne av meg sier, Siv, ingenting er stygt, Det er bare ualminnelig lite pent.
Etter det skal jeg fortsette å se på ræl på TV. Modern Family, Meglerne fra Miami, Svenske Hollywoodfruer, utvalget av tanketom og deilig lite engasjerende programmer på de "nye" kanalene er uuttømmelig.

Sist men ikke minst skal jeg gjøre noe i dag som jeg før fikk dårlig samvittighet for når jeg gjorde - men i dag skal jeg ikke bry meg. Jeg skal lage POSEKAKE til familien. Og jeg vet at de kommer til å bli glad for kaken. De bryr seg ikke om det er pose eller hjemmelaget. Det jeg vet at Eirik, Sunniva og Ellen Katrine bryr seg om at jeg har laget kake til dem, kun fordi jeg vil og fordi jeg bryr meg om dem. Og fordi det er den eneste tirsdagen i denne uken. Dette er en av mine måter å gi mine nærmeste litt oppmuntring i en ellers travel og grå dag. 

Sist men ikke minst - Husk å klemme hverandre hver dag!!! Det hjelper på alt. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar