mandag 23. november 2015

TOPPIDRETTSUTØVER.......


Tja, hva skal jeg si. Her halvveis sitter, halvveis ligger jeg på sofaen og fikk nettopp beskjed av min sjels elseked at jeg skulle være glad jeg ikke er en hest. Jeg innrømmer glatt at jeg langt på vei er enig med ham i utsagnet...men det Eirik ikke vet er at jeg har hevet meg på en trend som startet med Bjørn Dæhlie - inhalator, tabletter og cosylan er hentet - så dette skal ikke stoppe meg.

Tvert i mot - jeg regner meg nå som en toppidrettsutøver - har jo fått inhalator. Jeg er plutselig blitt en av gjengen. Så ikke bli overrasket neste gang du slår på TV og ser meg i ville kliv oppover Mørdar - bakken med Terese Johaug og kompani pesende etter. Det er jo ikke sikkert at alle de har fått inhalatorer :D
Nei, jeg bekymrer meg ikke,  litt Pust og Pes klare jeg fortsatt :-)

Så for å få enda mer sprut i beina denne vinteren skal jeg i dag lage hjemmelaget blomkålsuppe. Dette er en suppe jeg har lært meg å lage uten oppskrift. Veldig enkel og kjempegod.

Sånn gjør du : 4 - 6 porsjoner
1.5 - 2 liter vann
1 - 2 mellomstore blomkål
1 - 2 ss. smør
1 - 2 ss. hv.mel
en skvett melk
buljon etter smak
salt og pepper

2.pk. hvitløksbrod
400 gr.bacon

Hell vannet i en panne og kok opp bladene. La dem koke 10 - 15 min. Del blomkålen i buketter og kok med bladene til passe konsistens for deg.
Sil av vannet  til en  bolle/panne - du har laget kraft.
Smelt smør og har i hv.mel. Rør kraftig. Ha i litt og litt av kraften . Visp godt så du ikke får klumper. Spe så til tykkelsen du ønsker. Ha i buljong, salt og pepper etter smak. Tilsett melk og pepre litt til slutt.

Bacon og baguetter stekes i henholdsvis panne og ovn.

LYKKE TIL. DET SMAKAR SO FORTREFFELEG!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar