torsdag 19. november 2015

HVA SKJER NÅR JEG IKKE GÅR PÅ TUR?

Nydelig himmel over nordåsvannet i ettermiddag

Jeg har måttet lære meg å innse at det ikke alltid er mulig å gjennomføre det jeg har satt meg fore.
WOW - det var hardt å innrømme. Jeg har i hele mitt liv levd på turbo- gir. Jeg er veldig dårlig på å si nei når noen spør om hjelp - og tilbyr meg gjerne å hjelpe når jeg ser det trengs. Det kan lett gå ut over mine nærmeste.
Den fornuftig delen av meg vet at det ikke er 48 timer i et døgn, men hva skal jeg med fornuften. Jeg kan alltids pakke litt til inn i timeplanen.
Dette fenomenet driver fra tid til annen Eirik fullstendig til vannvidd. Sorry, Eirik - men det er ikke alltid, og langt der i fra, at fornuften min får seire... At ikke mannen min har magesår er et under. Det som er helt sikkert er at det i allefall ikke min fortjeneste. Han er en tålmodig mann han mannen min :-)
Dette er en dag som er så fullpakket at treningen i dag bare har bestått i å gå opp og ned trappene på HIB Kronstad noen ganger. Jeg er jo student... og mamma til en student.
Jeg har med lengsel i blikket sett oppover Ulriken og sett masten farget i franske farger som skal minne oss om samhold og samtidig sett hodelykter svinse inn og ut av mørket. Men i dag e det ikke min tur.


FOTO: ANDERS EKANGER / NRK

Nå sitter jentene og jeg i stuen og venter på at Eirik skal komme. Etter en lang dag med hodet fullstappet av kunnskap om sopp og lav, bærekraftig utvikling og økosystemer på tvers, venter dagens premie.

et eksempel på dagens lærdom - skorpelav. så nå vet du det også.


Skritt-telleren min viser 4.430 og jeg som har et minimumsmål hver dag på 10.000. Fortjener jeg den? Ja Det gjør jeg - det gjør jeg alltid. 

4 kinobilletter er innkjøpt til 21.00 forestillingen av Hunger Games - Mockingjay.  Jeg gleder meg sinnsykt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar