tirsdag 17. november 2015

Sånn går nu dagan

HØST OG FORKJØLELSE OG MAT



Høsten kom sent men til gjengjeld veldig våt og vindfull her i Bergen. Og like sikkert som Amen i kirken - kommer også forkjølelse og influensa.
Jeg er i gang med runde to av forkjølelse og er veldig lei.  Det kjennes i øyeblikket ut som om jeg røyker 60 om dagen. Og jeg røyker ikke.
Det er vanskelig å komme meg så langt når feberen herjer - så bare noen så turer rundt nabolaget er mer enn nok. Jeg har fått frisk luft i ørene og klærne. Alt er bedre enn ingenting tenker jeg mens jeg minner meg selv om at jeg ikke må løfte blikket oppover. Da kan jeg drukne - så mye regner det.



Sånne dager gjør jeg en av de tingene jeg er dårlig på - jeg lager mat. Denne gangen ble det vårruller sånn som jeg liker dem. Familien er fornøyd - da er jeg det også.


Jeg bruker og steker:

1 kålhode
4 - 5 gulrøtter
250 gr.ferske bønnespirer
400 - 600 gr.karbonadedeig.
Litt soyasaus
Litt sursøt saus
Salt og pepper.

20x20 cm.filodeig til innpakkning. 

ca.220 gr.varmluft 10 - 15 min. De blir så mye sunnere når de stekes i ovnen. 

Klarer jeg det så klarer du det. Lykke til.


3 kommentarer:

  1. Veldig god veiledning. Dette skal jeg prøve ☺😉 Greit å få hjelp I middagsplanleggingen ☺Takk. Ha en strålende fin høstdag ☺

    SvarSlett
    Svar
    1. takk - ja her er det bare å gå i gang :-) Lykke til :-)

      Slett
  2. Veldig god veiledning. Dette skal jeg prøve ☺😉 Greit å få hjelp I middagsplanleggingen ☺Takk. Ha en strålende fin høstdag ☺

    SvarSlett