søndag 22. november 2015

KONTAKT I HØYDEN....

SØNDAGSSYSSEL 

Jeg gjør mye rart og kan beskyldes for mye, men å ha kontakt oppover i høyden til høyere makter, ja det kan jeg ikke påberope meg for. 
Men så har det seg sånn at jeg synes at jeg skylder menigheten noe etter som alle våre 3 barn har konfirmert seg i kirken. Så i et åndsvakt øyeblikk på et foreldremøte for konfirmanter i fjor meldte jeg meg, av alle ting i denne verden,  frivillig til å gå med menighetsbladet i Storetveit Menighets Krets. De andre budene er sikkert minst 120 år gamle, alle sammen.


Siste utgave fikk vi i postkassen på torsdag da bladet kom ut....

Så nede i bilen, på 4 døgnet ligger periodens utgave og venter på å bli distribuert. Da sier det seg selv at dagens søndagstur, midt i beste kirketid, går til å oppfylle løftet om å ivareta budrunden min. Jeg hadde egentlig tenkt at "tilbakebetalingen" skulle vare i et år men sånn har det ikke blitt.

Ikke bare gjør jeg dette - jeg finner meg i å få klager også. Så her om dagen ringte det en dame fra menigheten og gav meg beskjed om at en mann i nr.16 A ikke hadde fått bladet. Han lurte på om det var en straff for noe.
Her sitter jeg i pysjen. Bronkitten surkler i brystet som et gammelt kirkeorgel, så hva passer ikke bedre enn å kle seg, gå budrunden med menighetsbladet, slik en hver hedning ville gjort og sist men ikke minst,  håpe på å ikke få flere klager.

GOD SØNDAG FOLKENS :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar