onsdag 25. november 2015

MORGENTUR MED WENCHE OG ANNE.

Det er alltid like kjekt på tur med disse 2 :-)

Det er ikke alltid sånn at turene må være så lange eller anstrengende. I dag har jeg vært i Hordnesskogen med Wenche og Anne. Det er et nydelig naturområde nær Lagunen, rett ved Stend Jordbruksskole.
Dette turområdet er tilrettelagt for alle, med turløyper  på ca. 4 - 6 og 8 km. Den lengste tar sånn ca.1 time å gå i godt tempo. Hvis farten er bra blir du god og varm av turen. Mange jogger her og løypene er lyssatt om kvelden så det er bare å dra dit når du vil. Når vi tar den lengste løypen har vi tid til å le sammen, prate og å lære  hverandre nye ting.
I dag har jeg fått en spennende oppskrift på Kylling m/estragon hos Anne. Jeg hadde tenkt at den skulle brukes i dag men det går ikke alltid sånn jeg har tenkt. Skal jeg være helt ærlig - og det skal man jo så langt det lar seg gjøre, så sliter jeg med hukommelsen for tiden. Hjernen min opererer i øyeblikket som en teflon-panne. Alt glipper ut....Så oppskrift og resultat kommer i morgen :-) 


All mat er god sier kokken...jeg vet ikke om jeg er enig.

Jeg har nemlig helt glemt at middagen ligger mer eller mindre ferdig i kjøleskapet. I dag blir det store gourmet -utskeielser  i heimen, direkte fra FJORDLAND. 
Ikke til forkleinelse for noen - men himmel for noe kjedelige middager. Men men - mat er mat. Og som min lille, nå voksne nevø Stig engang sa til min far,  Stig kaller ham Fassan; Få litt saft, så går det vel ned....


God middag til dere alle:-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar