lørdag 28. november 2015

NATTENS DRAMA I BLOMSTERBEDET

Jeg lå og sov de uskyldiges søvn i natt mens de skyldige var ute på tokt. I dag morges kunne i vi lese i BT om nattens drama

Jeg våknet med et brak i natt og tenkte at det var da pokker til fest hos naboen. Nå må det være nok - klokken er jo 04.50. Det tar litt tid før hjernen våkner også, så da det verste sjokket hadde lagt seg klarte jeg å oppfatte ordene som ble sagt. Det var for nært soveromsvinduet vårt til å være naboens fest ble vi enige om. Ordene som ble ropt ut igjen og igjen var ; Flink gutt - veldig flink gutt!!
Eirik for opp og hev på seg  slåbroken - nei når får det pinadø være nok. Han travet inn i stuen med meg i hælene, helt i svime. Han åpner vinduet og titter ut og skjønner først lite da han blir hilset av en mann i kjeledress med hodelykt:"Å hei! E d deg!" Hagen vår er full av politifolk og hunder. Da forstår vi - noe er på gang.
Jeg ser ut vinduet mot veien. Der står en haug politifolk, 3 politibiler og 2 hunder som er helt i været og får masse skryt av sine tobeinte kolleger. Dette var de flinke guttene.
Vi får vite at de endelig har fanget banditten. Etter et ufrivillig hekkeløp over annen manns hekk,  gjennom hager, over tuja og rododendron, og forbi sandkasser- fant de den skyldige. Han hadde søkt asyl hos Cliff (Grillen vår heter det, men mer om det til sommeren), som er vinteropplag i hage-boden. Der lå han og trykket mens han klamret seg til Cliff. Han skal være glad politiet fant ham først. Eirik er ganske territorial og beskyttende når det kommer til grillen sin  .. :-) Skurken ble ført vekk med håndjern og duk nakke.


Jeg tenker etter dette; Det er godt vi blir passet på og at andre jobber mens vi sover :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar