søndag 15. november 2015

Min Onkel Arvid på Kreta

ONKEL ARVID HOS LISA PÅ KRETA 


Jeg har et flott, sprek og vittig onkel. Han heter Arvid og han er som trekkfuglene. Kjæresten hans, Lisa bor med sine 2 gutter på Kreta - de trekker onkel Arvid dit ofte og mye. Det forstår jeg godt.
Så i fra tid til annen vil han skrive litt som kanskje kan få deg både til å smile og å ville reise til Kreta for å utforske øya og kanskje gå enda flere turer - hva vet jeg...
Her er hva han opplever....

Onkel Arvid puster og peser på Kreta.

For vel et år siden ble jeg samboer med kretensk/danske Lisa her i Variperto i Chania. Mitt forkuserte blikk har selvsagt blitt rettet mot min elskede, men etter noen måneder, kom jeg til å heve blikket et par sekunder. Og hva så jeg? Kreta har fjell, masse fjell!! Ja det høyeste er på 2456 m.
Som turgående sogndøl, foreslo jeg raskt en liten fjelltut i nærområdet (bildet) for mine to bonusbarn, Alex (12) og Georgo (13) samt min fjellvante kjære Lisa. Allerede før tusenårsskiftet toppet hun det hele med å bestige Himmelbjerget, 147 m.o.h. (149,3 v/springflo) - alene og helt uten sikring.

JARAO...eller vel vel om jeg vil. Jeg har alsri sett så totalt vanntro og uforstående ansikter på bakgrunn av et enkelt spørsmål.

- Hva skal vi der da, Arvid?
- Det er jo ingen vei dit fordi det er ingenting der oppe..
Jeg prøvde meg forsiktig med at det var fin utsikt....- Hva skal du se da Arvid?Jeg forsøkte igjen: Vi kan se utover landsbyen vår.- Ja men Arvid....vi bor jo her i Varipetro....

Blikkene deres bar sterkt preg av en kraftig sjokktilstand...eller kunne det være medfølelse?
Jaja - turer har det blitt og flere skal det bli - så følg med.


Kanskje er det du som traver rund i i fjellene på Kreta en dag :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar